ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ''ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ''
Κάποιες σελίδες, αντιγράφουν τις αναρτήσεις μου χωρίς να αναφέρουν από που βρήκανε τα στοιχεία τους. Εγώ πάντα μα ΠΑΝΤΑ αναφέρω τις πηγές μου--εαν τυχόν το έχω πάρει από κάπου.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ...

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΣΣΑΛΑΣ

Γιώργος Μεσσάλας
Ο Γιώργος Μεσσάλας ήταν Έλληνας σκηνοθέτης και ηθοποιός. Γεννήθηκε στο Αιγάλεω το 1942, σε ένα φτωχικό σπίτι ανάμεσα σε χωράφια. Ο πατέρας του ήταν κρεοπώλης στο επάγγελμα. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή και εργάσθηκε ως σε διάφορους θιάσους και στο «Προσκήνιο» του Αλέξη Σολωμού. Ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα «Ο αρχοντοχωριάτης» του Μολιέρου (1969), «Ο κοριός» του Μαγιακόφσκυ (1969), «Σαν περάσουν πέντε χρόνια» του Λόρκα (1970), «Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» του Μπρεχτ κ.α. Το 1973 ίδρυσε το «Μοντέρνο Θέατρο» και σκηνοθέτησε τη σάτιρα του Α. Ουέσκερ «Τα πατατάκια», ενώ το 1974 σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στο έργο «Νύχτα δολοφόνων». Ερμήνευσε κλασικό ρεπερτόριο ενώ σκηνοθέτησε πάμπολλες παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στο Λυκαβηττό, στο Ελεύθερο Θέατρο και αλλού, αλλά και σε περιοδείες του σε όλη τη χώρα. Από το 1992 έως το 2012 στεγάστηκε επαγγελματικά στο θέατρο «Αλκυονίδα», το οποίο διατηρούσε και παιδική σκηνή. Η δραστηριότητα του θεάτρου έπαυσε για οικονομικούς λόγους. Υπήρξε βοηθός και προσωπικός φίλος του θεατρανθρώπου Αλέξη Μινωτη, όταν ο τελευταίος ανέλαβε γενικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου επί μία δεκαετία (1974-1984). Ο Μινωτής μέσω της διαθήκης του κληροδότησε στο Μεσσάλα δεκαεπτά μπαούλα με τα θεατρικά κοστούμια του. Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη του Αλ. Σολωμού και πήρε μέρος σε όλες τις μεγάλες περιοδείες του Εθνικού Θεάτρου σε ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ιαπωνία, Γαλλία, Βέλγιο και Γιουγκοσλαβία. Ο Μεσσάλας ήταν παντρεμένος με τη Ντένη Μεσσάλα κι είχε ένα γιο, τον Αλέξη. Ήταν επίσης φίλος και συνεργάτης της Αλίκης Βουγιουκλάκη, καθώς και γείτονας του τραγοδοποιού Γιώργου Ζαμπέτα. Πέθανε στις 20 Ιουλίου 2021.
Φιλμογραφία
Αγάπησα μια... πολυθρόνα (1971) [(υπεύθυνος πλειστηριασμού)]
Κατηγορώ τους δυνατούς (1970)
Ένας μάγκας στα σαλόνια (1969)
Η αρχόντισσα της κουζίνας (1969)
Η ωραία του κουρέα (1969) [Γιώργος]
Ο Στρατής παραστράτησε (1969) [Βύρων]
Το λεβεντόπαιδο (1969)
Επιχείρηση Απόλλων (1968)
Ο τσαχπίνης (1968)
Η αρχόντισσα και ο αλήτης (1968)
Ένας ιππότης για τη Βασούλα (1968)
Καπετάν φάντης μπαστούνι (1968) [Ντέμης]
Αχ! Αυτή η γυναίκα μου (1967)
Δημήτρη μου, Δημήτρη μου (1967)
Άνθρωπος για όλες τις δουλειές (1966)
Διπλοπενιές (1966)
Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966) [φίλος Λίζας]
Ο λουστράκος (1962)[φοιτητής]
Ο Θόδωρος και το δίκανο (1962)[καλεσμένος στο πάρτι]
Ο ατσίδας (1961)[καλεσμένος]
Η Λίζα και η άλλη (1961)[στον ιππικό όμιλο]
Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός (1961)[πελάτης εστιατορίου]
Λυπηθείτε το παιδί μου (1950)
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: