ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ (ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΙΚΡΟ ΡΟΛΟ), ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΕΣΤΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΩΣ ΤΟ 1975).
ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ Ο ΠΑΝΟΣ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΟ ΤΙΜΟΘΕΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ Σινεφίλ.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ ΩΣ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ.

ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ.

ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΘΗ. ΑΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΥΠΟΔΕΙΞΕΤΕ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ''ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ''

Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ - ΦΟΥΚΣ


Αριστείδης Καρύδης - Φουκς
Ο Αριστείδης-Φουκς Καρύδης, Έλληνας διευθυντής φωτογραφίας από τις σημαντικές προσωπικότητες του ελληνικού κινηματογράφου, γεννήθηκε το 1928 στη Δρέσδη της Γερμανίας και πέθανε στις 21 Απριλίου 1998 στην Αθήνα.
Ήταν αδερφός του φημισμένου μαέστρου Μιλτιάδη Καρύδη και πρώην σύζυγος της ηθοποιού Μάρως Κοντού. Σπούδασε κινηματογράφο στη Βιέννη στο Deutsches Photo-Kino Institut. Μετά την αποφοίτησή του ήρθε στη Ελλάδα και εργάστηκε στη Φίνος Φιλμ, αρχικά ως φωτογράφος γυρισμάτων και βοηθός οπερατέρ και αργότερα (1951) ως διευθυντής φωτογραφίας. Η πρώτη ταινία που ανέλαβε ως διευθυντής φωτογραφίας ήταν η ταινία του Αλέκου Σακελάριου "Εκείνες που δεν πρέπει ν` αγαπούν" με την Άννα Καλουτά. Η αξία του γρήγορα αναγνωρίστηκε και αυτό αποδεικνύεται από τις εκατό ταινίες που γύρισε. Οι πιο σημαντικές είναι: "Οι ουρανοί είναι δικοί μας" (1953), "Το ταξίδι", "Χαρούμενο ξεκίνημα", "Στουρνάρα 288" (1959), "Οι άνθρωποι του τρένου" (1958). Βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1960) για τη φωτογραφία του στην ταινία του Ντίνου Κατσουρίδη "Έγκλημα στα παρασκήνια". Τιμήθηκε επίσης στο φεστιβάλ του Παναμά για τη δουλειά του στην ταινία "Τρικυμία μιας καρδιάς" και από την εφημερίδα "Εμπρός" για την "Νεκρή Πολιτεία" του Φρίξου Ηλιάδη Εκτός από τη φωτογραφία, ασχολήθηκε και με τη σκηνοθεσία. Δική του σκηνοθετική δουλειά ήταν η ταινία "Η Αθήνα μετά τα μεσάνυχτα" (1968), ενώ αποτέλεσμα σκηνοθετικής συνεργασίας με τον Αλέκο Αλεξανδράκη ήταν η ταινία "Θρίαμβος" (1960). Η ικανότητά του στο μοντάζ φάνηκε στην ταινία του Γιώργου Σταμπουλόπουλου "Προσοχή, κίνδυνος" (1983). Στα τελευταία χρόνια της ζωής του ασχολήθηκε με την ηλεκτρονική αρχειοθέτηση του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου και συνεργάστηκε με το Θεατρικό Μουσείο.
Φιλμογραφία
Τελευταία αποστολή (1948)   [Φριτς, αυστριακός στρατιώτης]
Ο μεθύστακας (1950)  [Αριστείδης] 

Δεν υπάρχουν σχόλια: