ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ''ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ''
Κάποιες σελίδες, αντιγράφουν τις αναρτήσεις μου χωρίς να αναφέρουν από που βρήκανε τα στοιχεία τους. Εγώ πάντα μα ΠΑΝΤΑ αναφέρω τις πηγές μου--εαν τυχόν το έχω πάρει από κάπου.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ...

Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΡΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ


Αντουανέττα Ροντοπούλου-Οικονόμου

Γεννήθηκε το 1930. Η Αντουανέττα Ροντοπούλου ξεκίνησε την καριέρα της ως μανεκέν, συμμετέχοντας μάλιστα στα επεισοδιακά καλλιστεία του 1953 όπου και απέσπασε τον τίτλο της Μις Ελλάς. Τα καλλιστεία πραγματοποιήθηκαν στις 27 Ιουνίου 1953, στο παραλιακό κέντρο «Αρτζεντίνα» στο Καλαμάκι. Η κατάσταση ήταν έκρυθμη μέρες πριν την διεξαγωγή τους, καθώς η Ιερά Σύνοδος -με υπόμνημά της προς τον πρωθυπουργό Αλέξανδρο Παπάγο- εναντιώνονταν στον θεσμό, περιγράφοντάς τον ως «ειδωλολατρική και σαρκολατρική αρχή» που θίγει «το κοινόν αίσθημα της αιδούς». Την βραδιά των καλλιστείων, έξω από το κέντρο είχαν συγκεντρωθεί μέλη θρησκευτικών οργανώσεων και του κλήρου με σκοπό όπως έλεγαν «να ευλογήσωμε τα αμαρτωλά καλλιστεία!». Κρατούσαν μάλιστα πανό με μηνύματα όπως «Κάτω η σωματεμπορία των καλλιστείων». Η συγκέντρωση έληξε με επέμβαση της αστυνομίας αλλά επεισόδια εκτυλίχθηκαν κι εντός του κέντρου, για διαφορετικούς όμως λόγους. Διαφωνώντας με τις επιλογές της κριτικής επιτροπής, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, κάποια μέλη του κοινού εκσφενδόνισαν σάντουιτς και παγάκια. Έτσι χαριτωμένα έκλεισε αυτή η καλλιστειακή βραδιά του 1953, χωρίς όμως να πτοεί την Ροντοπούλου, η οποία εν συνεχεία δραστηριοποιήθηκε σε διάφορες πτυχές του μόντελινγκ. Πέρα από τη συμμετοχή σε πλήθος επιδείξεων και διαφημίσεων μόδας ως ένα από τα τότε κορυφαία μοντέλα, η Ροντοπούλου συμμετείχε και σε ελληνικές ταινίες, «Τα χέρια» (1962) του Τζον Κόντες και τις «Διπλοπεννιές» (1966) του Γιώργου Σκαλενάκη. Στη συνέχεια ίδρυσε μία από τις γνωστότερες σχολές μανεκέν της εποχής. Διασημότερη απόφοιτη της σχολής της η Κορίνα Τσοπέη, Μις Υφήλιος 1964. Η Ροντοπούλου ήταν μάλιστα εκείνη που εμπνεύστηκε το όνομα Κορίνα για την  Τσοπέη, την οποία μέχρι τότε αποκαλούσαν Κούλα. Στο σπουδαστήριο μανεκέν της Αντουανέττας Ροντοπούλου, τα επίδοξα μανεκέν εκπαιδεύονταν στο savoir vivre, την κινησιολογία, το μακιγιάζ, την ορθοφωνία, την υποκριτική, το βάδισμα και τη φωτογραφία. Καθηγητής ενδυματολογίας στη σχολη διετέλεσε ένα χρονικό διάστημα και ο Μιχάλης Ασλάνης. Καθηγητές στη σχολή ήταν επίσης ο σπουδαίος ηθοποιός και καθηγητής του Εθνικού Θεάτρου Νίκος Παπακωνσταντίνου και η σύζυγός του -επίσης ηθοποιός- Άννα Πολυτίμου- Παπακωνσταντίνου. Μανεκέν της σχολής πλαισίωναν τους κεντρικούς πρωταγωνιστές στις σκηνές μιούζικαλ σε ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, όπως στο φινάλε του “Κορίτσια για φίλημα”. Εκτός από τη σχολή μοντέλων, η Ροντοπούλου διατηρούσε και τη μπουτίκ ρούχων “help” επί της οδού Βουκουρεστίου. Εκεί, οι κοπέλες των 70s μπορούσαν να βρουν μερικές από τις πιο μοντέρνες δημιουργίες Ελλήνων δημιουργών αλλά και εισαγόμενους νεωτερισμούς. Η Ροντοπούλου συχνά πραγματοποιούσε επιδείξεις της μπουτίκ της σε μερικά από τα πιο σικ μέρη της Αθήνας, όπως το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, με τη συμμετοχή μοντέλων από τη σχολή της. Η Ροντοπούλου ήταν συνεργάτης και φίλη του σχεδιαστή Γιάννη Βούρου, ο οποίος αναφέρει ότι ακολούθησε τη συμβουλή της Ροντοπούλου και του συζύγου της να δημιουργήσει το δικό του ατελιέ στο Κολωνάκι. Στην προσωπική της ζωή, η Αντουανέτα Ροντοπούλου συμπορεύονταν με το δημοσιογράφο Χρήστο Οικονόμου, που μεταξύ άλλων διετέλεσε και παρουσιαστής των εθνικών καλλιστείων του 1989 μαζί με τη Ρούλα Κορομηλά και  το 1964  συνόδευσε την Κορίνα Τσοπέη στο Μαϊάμι όπου πήγαινε να διεκδικήσει τον τίτλο της Μις Υφήλιος. Η Αντουανέτα Ροντοπούλου γνώρισε τον σύζυγό της το 1948 και έμειναν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής του, το 2011. O Χρήστος Οικονόμου ήταν αρχισυντάκτης του μοναδικού τεύχους του περιοδικού Αντί που κυκλοφόρησε κατά τη διάρκεια της Χούντας με εξώφυλλο σχεδιασμένο από την Ηρώ Κανακάκη. Το περιοδικό δεν ξανακυκλοφόρησε παρά μετά τη λήξη της Χούντας, καθώς οι συνέπειες ήταν ορατές όχι μόνο στους συντελεστές αλλά και στα μέλη του συγγενικού τους περιβάλλοντος. Όπως αναφέρει σε επιστολή της στην πρώτη μεταχουντική έκδοση του Αντί η Ροντοπούλου: «Δύο πολυμελή συνεργεία του Κώδικος Φορολογικών Στοιχείων εισέβαλαν μια βδομάδα μετά την πρώτη έκδοσή του και στην μπουτίκ μου, της οδού Βουκουρεστίου 23, και στην Σχολή Μανεκέν της οδού Ακαδημίας 32, μ' εντολή Εισαγγελέως, και έψαξαν τα πάντα. Γιατί αυτή η ξαφνική εισβολή; Απλούστατα, ο σύζυγός μου, δημοσιογράφος Χρήστος Οικονόμου, είχε την τιμή να είναι ο πρώτος αρχισυντάκτης του.» Η «ιέρεια του μόντελινγκ» έφυγε από τη ζωή στις 28 Φεβρουαρίου 2018. 

Φιλμογραφία

Τα Χέρια      (1962)

Διπλοπεννιές (1966)[πωλήτρια ρούχων]

ΑΠΟ ΤΟ Greek Fashion History

Δεν υπάρχουν σχόλια: