ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ, ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΕΣΤΩ ΣΕ ΜΙΑ ΕΩΣ ΤΟ 1975).
ΠΟΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ Ο ΠΑΝΟΣ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΟ ΤΙΜΟΘΕΑΔΗ.

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΥΝ ΩΣ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ.

ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΘΗ. ΑΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΥΠΟΔΕΙΞΕΤΕ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ''ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ''

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2016

ΤΖΕΙΜΣ ΠΑΡΙΣ

Τζέιμς Πάρις
Ο Τζέιμς Πάρις [αγγλικά: James Paris], Έλληνας παραγωγός πατριωτικών κινηματογραφικών ταινιών και ηθοποιός, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Δημήτρης Παρασχάκης, γεννήθηκε το 1921 στο χωριό Βατούσσα της Μυτιλήνης και πέθανε στις 26 Μαΐου 1982 στην Αθήνα. Σπούδασε στην Γεωπονική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και στο Γεωργικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου της Βηρυτού στο Λίβανο. Το 1948 μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου απέκτησε την υπηκοότητα και από το 1948 έως το 1952 εργάστηκε ως διευθυντής του τμήματος της διαφημίσεων της εταιρείας «United Artists». Από τα πρώτα χρόνια της παραμονής του σπούδασε στην Σχολή Κινηματογράφου της εταιρείας κινηματογραφικών παραγωγών «20th Century Fox» κι εργάστηκε κοντά στο Σπύρο Σκούρα, διευθυντή της «20th Century Fox». Συνεργάστηκε ως διευθυντής παραγωγής σε ταινίες της «20th Century Fox», όμως στο τέλος της δεκαετίας του 1950 επέστρεψε στην Ελλάδα κι ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο. Υπήρξε άριστος επαγγελματίας, μοναδικός στο είδος του κι ένας από τους σπουδαιότερους που έχει αναδείξει η Ελλάδα. Ανέδειξε ως πρωταγωνιστές καλλιτέχνες όπως η Κάτια Δανδουλάκη, ο Λάκης Κομνηνός, η Βέρα Κρούσκα, ο Κώστας Πρέκας και πολλοί άλλου, οι οποίοι πρωταγωνίστησαν τα επόμενα χρόνια στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Εταιρία παραγωγής των ταινιών του ήταν η «Αρτ Φίλμς», δικής του ιδιοκτησίας και μετά το θάνατό του τα δικαιώματα των ταινιών του ανήκουν στην εταιρεία «Καραγιάννης-Καρατζόπουλος». Σε διάστημα μιας δεκαετίας, από την επιστροφή του στην Ελλάδα, έγινε παραγωγός σε 54 ελληνικές ταινίες, πολλές από τις οποίες τιμήθηκαν είτε από το κοινό, που τις επιβράβευσε με πρωτιές εισιτηρίων στις αίθουσες προβολής τους, είτε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θεσμό στον οποίο οι παραγωγές του τιμήθηκαν με πέντε Βραβεία Καλύτερης Ταινίας. Θεωρείται ως ο κατ' εξοχήν εκπρόσωπος του όρου «υπερπαραγωγή» στον Ελληνικό κινηματογράφο, στον οποίο χάρισε μια σειρά από υπέροχες πατριωτικές ταινίες.
Κινηματογραφικές παραγωγές
«Εταιρία θαυμάτων» το 1962
«Αντιγόνη» το 1961,
«Αδελφός Άννα» το 1963,
«Διωγμός» το 1964,
«Η μοίρα του αθώου» το 1965,
«Όχι κύριε Τζόνσον» το 1965,
«Ξεχασμένοι ήρωες» το 1966, για την προώθηση της παραγωγής επιστρατεύτηκε ένα τανκ που κινούνταν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης,
«Ο 13ος» το 1967,
«Έρωτες στη Λέσβο» το 1967,
«Σύνορα της προδοσίας» το 1968.
«Όχι» το 1969,
«Ο Άγιος Νεκτάριος, ο προστάτης των φτωχών» το 1969,
«Στη μάχη της Κρήτης» το 1970,
«Υπολοχαγός Νατάσσα» το 1970,
«Δώστε τα χέρια» το 1971,
«28η Οκτωβρίου ώρα 5:30» το 1971,
«Οι τελευταίοι του Ρούπελ» το 1971,
«Παπαφλέσσας» το 1971,
«Ολοκαύτωμα» το 1971,
«Δώστε τα χέρια το 1971»,
«Ο Ιπποκράτης και η δημοκρατία» το 1972,
«Οι Σουλιώτες το 1972», 
«Μπουμ Ταραταζουμ» το 1972,
«Οι σατανάδες της νύχτας» το 1972, 
«Στα δίχτυα της αράχνης» το 1973,
«Κρουαζιέρα του τρόμου» το 1977,
«Αγώνας χωρίς τέλος» το 1978,
«Η Ώρα Του Λύκου» το 1979.
Τηλεοπτικές παραγωγές
«Η πρώτη γραμμή» το 1972. 
«Στα δίχτυα της αράχνης» το 1972.
«Τα δίχτυα του τρόμου»,
«Η Ώρα Του Λύκου» το 1979,
«Η Μάχη των Πελαργών» το 1981.
Φιλμογραφία (ως ηθοποιός)
Το Σφάλμα  (1974)    
Το Πιο Λαμπρό Αστέρι  (1967)
Όχι κύριε Τζόνσον (1965)   

Δεν υπάρχουν σχόλια: