ΗΘΟΠΟΙΟΙ, ΧΟΡΕΥΤΕΣ, ΚΟΜΠΑΡΣΟΙ ΚΛΠ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΠΑΝΟ ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ''ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ''
Κάποιες σελίδες, αντιγράφουν τις αναρτήσεις μου χωρίς να αναφέρουν από που βρήκανε τα στοιχεία τους. Εγώ πάντα μα ΠΑΝΤΑ αναφέρω τις πηγές μου--εαν τυχόν το έχω πάρει από κάπου.
ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ...

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ

Τόλης Βοσκόπουλος
Ο Τόλης Βοσκόπουλος ήταν ηθοποιός και τραγουδιστής. Γεννήθηκε στις 26 Ιουλίου το 1940) στον Πειραιά (Κοκκινιά). Ήταν το δωδέκατο παιδί της οικογένειας (έχει άλλες 11 αδερφές).
Θεωρείται από τους σημαντικότερους τραγουδιστές της γεννιάς του και έχει χαρακτηριστεί ως... "άρχοντας της πίστας". Όπως είχε δηλώσει κάποτε σε συνέντευξη "Ξεκινώντας το τραγούδι, "πήρα" μαζί μου τον ηθοποιό Βοσκόπουλο" ενώ επίσης ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που ερμήνευε όρθιος τα τραγούδια του εν αντιθέσει με την εποχή του που συνηθιζόταν ο καλλιτέχνης να ναι καθιστός. Κατά περιόδους είχε γράψει τραγούδια τόσο σε στίχο όσο και μουσική που έχει συμπεριλάβει σε προσωπικούς του δίσκους ή τα έχουν ερμηνεύσει άλλοι καλλιτέχνες. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1958 και τον κινηματογράφο το 1963, μπήκε στην δισκογραφία με το τραγούδι Βήμα βήμα. Η καθιέρωσή του στο "πεντάγραμμο" ήρθε με τη "Άγωνια" το 1968 (σύνθεση Γ.Ζαμπέτα) που μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα ξεπέρασε τις 300.000 πωλήσεις. Έκτοτε είχε μια πολυετή πορεία με πωλήσεις πολλών εκατομμυρίων δίσκων και από τραγούδια που τραγουδούνται ακόμη και σήμερα όπως "Αγωνία", "Εγώ αγαπώ μια", "Πρίν χαθεί το όνειρό μας", "Ανεπανάληπτος" κ.ά. Είχε ένα ευρύ φάσμα συνεργασιών ερμηνεύοντας τραγούδια Γιώργου Ζαμπέτα, Άκη Πάνου, Μίκη Θεοδωράκη, Θανάση Πολυκανδριώτη, Μάριου Τόκα, Γιάννη Πάριου, Πλέσσα, Κατσαρού, Βασιλειάδη, Δερβενιώτη, Βίρβου Λυμπερόπουλου, Πυθαγόρα, Φοίβου και πολλών άλλων.
Οι πολλές συνεργασίες με τον Στράτο Διονυσίου έως την Δέσποινα Βανδή είχαν πραγματικά "ταράξει" τα νερά της νυχτερινής διασκέδασης.
Στην ιστορία έχει μείνει το ειδύλλιο του με την τραγουδίστρια Δούκισσα αλλά και με την ηθοποιό Ζωή Λάσκαρη. Έδωσε λαβή στον τύπο με τις κατακτήσεις του στο γυναικείο φύλο. Ήταν αρραβωνιασμένος με την Δούκισσα.
Είχε κάνει τέσσερις γάμους. Παντρεύτηκε πρώτα την Στέλλα Στρατηγού (ο γάμος του κράτησε από το 1960, μέχρι το 1965), την Μαρινέλλα (1973-1981), την Τζούλια Παπαδημητρίου, με την οποία έχει μία κόρη, τη Χαρά (1990-1995) και την πρώην ηθοποιό και νυν βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στην Κέρκυρα Άντζελα Γκερέκου (παντρεύτηκαν στις 2 Αυγούστου 1996 στην Κέρκυρα με κουμπάρο τον δημοσιογράφο Τέρενς Κουίκ). Με την Γκερέκου είχαν μία κόρη, τη Μαρία που γεννήθηκε το 2001.
Πλούσιο είναι και το έργο του ως συνθέτης. Μερικοί καλλιτέχνες που χουν ερμηνεύσει τραγούδια του είναι: Δούκισσα, Μαρινέλλα, Διονυσίου, Ρέμος, Σφακιανάκης. Το 1971 έγραψε τη σύνθεση του τραγουδιού Αδέλφια μου αλήτες πουλιά το οποίο ερμήνευσε ο Γιάννης Βογιατζής και κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, ενώ μετείχε στο ίδιο φεστιβάλ την επόμενη χρονιά ο ίδιος, τραγουδώντας το Ξανθή αγαπημένη Παναγιά, τραγούδι που όπως είχε ειπωθεί τότε το έγραψε για τη Ζωή Λάσκαρη, η οποία ήταν παρούσα στο ακροατήριο της εκδήλωσης. Αδελφή του ήταν η ηθοποιός Γκάρυ Βοσκοπούλου. Πέθανε στις 19 Ιουλίου 2021.
Φιλμογραφία
Τρεις κούκλες κι εγώ! (1960) [παρουσιαστής νυχτερινού κέντρου]
Μεσάνυχτα στη βίλα Νέλλη (1963)
Κάτι να καίει (1964) [Πέτρος]
Ο θαλασσόλυκος! (1964)
Ο Αριστείδης και τα κορίτσια του (1964) [Γιώργος Αναγνώστου και Ρωξάνη Αργυροπούλου]
Ο Γιάννης τά΄κανε θάλασσα (1964) [Λάκης]
Ένας ζόρικος δεκανέας (1964)
Ήταν όλοι τους... κορόιδα! (1964)
Τα αδέλφια μου (1966)
Συντρίμμια τα όνειρά μας (1967) [Τάκης Ρώτας]
Ελπίδες που ναυάγησαν (1968) [Γιώργος Πατέλης]
Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου (1968) [Δημήτρης]
Μείνε κοντά μου αγαπημένε (1968)
Καταραμένη ώρα / Τραγούδησέ μου μανούλα... (1968)
Αγωνία (1969) [Αλέξης Καρνέζης]
Σε ικετεύω, αγάπη μου (1970) [Μάνος Φωτίου]
Αναστενάζουν οι πενιές (1970) [Νίκος Τερζής]
Το όνειρο της Κυριακής (1970) [Άγγελος Κομνηνός]
Αδέρφια μου αλήτες πουλιά (1971) [Βαντάρ]
Μαριχουάνα στοπ (1971)
Μια γυναίκα, μια αγάπη, μια ζωή! (1971) [Στέφανος]
Ο άγνωστος εκείνης της νύχτας (1972) [Άρης Καίσαρης και Κυριάκος Λιάπης]
Η αγάπη είναι ελέφαντας (1999)
ΑΠΟ ΤΟ http://serraios-gr.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: